VŠEOBECNÉ OBCHODNÉ PODMIENKY
Článok 1
Základné ustanovenia
- Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „Obchodné podmienky“) upravujú práva a povinnosti medzi predávajúcim Mgr. Peter Kulifaj, so sídlom Vištuk 39, 900 85 Vištuk, zapísanom v živnostenského registra OÚ Pezinok pod číslom 110-254049 (ďalej len „Predávajúci“) a kupujúcim (ďalej len „Kupujúci“) pri kúpe tovarov a služieb (ďalej aj „Produkty“) ponúkaných Predávajúcim na internetovej stránke Predávajúceho www.nestiham.sk, ako i na subdoménach predmetnej internetovej stránky (ďalej aj „Internetový obchod“). Obchodné podmienky sú súčasťou kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi Predávajúcim a Kupujúcim na diaľku prostredníctvom elektronického obchodu (ďalej len „Kúpna zmluva“). Predávajúci a Kupujúci predstavujú zmluvné strany (ďalej len „Zmluvné strany“).
- Tieto Obchodné podmienky sú platné pre predaj tovarov a služieb Predávajúcim na území Európskej únie.
- Dojednania odlišné od týchto Obchodných podmienok medzi Predávajúcim a Kupujúcim sú uplatňované prioritne.
- Vzťahy a okolnosti, ktoré nie sú zachytené v Obchodných podmienkach sa riadia príslušnými právnymi predpismi.
- Zmluvné strany si môžu všetku písomnú korešpondenciu vzájomne doručovať prostredníctvom elektronickej pošty. Kupujúci doručuje Predávajúcemu korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Predávajúci doručuje Kupujúcemu korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v jeho zákazníckom účte (ak existuje) alebo v objednávke.
- Predávajúci nedisponuje žiadnym kódexom správania, o ktorom by bolo potrebné Kupujúceho informovať.
- Kontaktné údaje Predávajúceho pre Kupujúcich sú:
Mgr. Peter Kulifaj
Vištuk 39
900 85 Vištuk
Tel: 0948 592 691
Mail: info@nestiham.sk
Článok 2
Informácie o cenách a tovaroch/službách
- Špecifikácia tovarov a poskytovaných služieb je uvedená pri jednotlivých produktoch zverejnených na internetovej stránke. Ceny tovarov/služieb sú uvedené ako konečné a sú v platnosti počas doby ich zverejnenia.
- Predávajúci môže poskytnúť Kupujúcemu zľavu zo zverejnenej ceny tovarov/služieb.
- V Internetovom obchode môžu byť v procese vypĺňania objednávky zverejnená informácia o poplatkoch za dopravu a balenie, ktorú uhrádza Kupujúci.
Článok 3
Objednávka a uzavretie Kúpnej zmluvy
- Objednávka je vytvorená Kupujúcim v Internetovom obchode výberom produktu, zvolením varianty, množstva, prípadne ďalších atribútov, pokiaľ sú zverejnené v Internetovom obchode a kliknutím na tlačidlo „Objednať“. Kupujúci je povinný vyplniť všetky údaje uvedené v objednávke, ktoré sú označené ako povinné. V opačnom prípade nie je možné uzavrieť Kúpnu zmluvu.
- Za objednávku vytvorenú Kupujúcim sa považuje aj objednávka, ktorá Predávajúcemu bola doručená iným spôsobom, než je uvedené vyššie. Ide najmä o prípady, kedy je objednávka vystavená Kupujúcim v účtovnom programe, zaslaná mailom, poštou alebo inými zadaná inými relevantnými prostriedkami.
- Kupujúcemu je zaslané, najneskôr do 7 pracovných dní, na zadanú mailovú adresu potvrdenie o prijatí objednávky. Toto platí aj v prípade, kedy je objednávka vytvorená podľa bodu 2 tohto článku.
- V prípade, že niektorá z požiadaviek uvedená v objednávke nemôže byť Predávajúcim splnená, Predávajúci informuje o tejto skutočnosti Kupujúceho s alternatívnou ponukou. Kúpna zmluva je v takomto potvrdení uzavretá až po potvrdení zmien Kupujúcim.
- Kupujúci môže zrušiť objednávku do momentu jej prijatia Predávajúcim.
Článok 4
Platobné podmienky
- Cenu za Produkty môže Kupujúci uhradiť spôsobom, ktorý je k dispozícii pre konkrétny produkt, pričom Predávajúci nemusí sprístupniť všetky spôsoby platby. Spravidla ide i
- Bezhotovostný prevod na bankový účet predávajúceho
- Bezhotovostne platobnou kartou
- Bezhotovostne prevodom na účet prostredníctvom platobnej brány
- V prípade bezhotovostnej platby je za deň úhrady považovaný deň pripísania finančných prostriedkov na účet Predávajúceho.
- V prípade platby prostredníctvom platobnej brány či kartou, Kupujúci postupuje podľa príslušného poskytovateľa týchto služieb.
- Predávajúci má právo poskytnúť predmetu kúpy Kupujúcemu až po úhrade dohodnutej sumy.
- Predávajúci vystaví Kupujúcemu daňový doklad – faktúru. Daňový doklad je odoslaný na emailovú adresu kupujúceho a zároveň je daňový doklad je priložený k dodávanému Produktu, pokiaľ ten je fyzicky doručovaný.
Článok 5
Dodacie podmienky
- Spoločne s kúpnou cenou je Kupujúci povinný uhradiť Predávajúcemu náklady spojené s balením a dodaním produktu v zverejnenej výške.
- Produkt je Kupujúcemu doručený v závislosti od typu:
- Na adresu uvedené v objednávke v prípade fyzických tovarov
- Na mailovú adresu uvedenú v objednávke v prípade Produktov, ktoré takéto doručenie umožňujú
- V prípade, že je predmetom objednávky služba spojená s budúcim plnením (napr. konzultácia, účasť na seminári a podobne), Kupujúcemu je zaslané potvrdenie o tomto plnení na mailovú adresu zadanú v objednávke.
- Výber spôsobu dodania sa vykonáva počas objednávania Produktov.
- Ak je Predávajúci v zmysle Kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené Kupujúcim v objednávke, je Kupujúci povinný prevziať Produkt pri dodaní. V prípade, že je z dôvodov na strane Kupujúceho nutné Produkt doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je Kupujúci povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
- Kupujúci je oprávnený neprevziať zásielku od dopravcu, pokiaľ je zásielka zjavne poškodená.
Článok 6
Odstúpenie od zmluvy
- Kupujúci, ktorý uzavrel Kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ, má právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť bez udania dôvodu.
- Lehota na odstúpenie od Kúpnej zmluvy je 14 dní a začína plynúť
- okamihom prevzatia Produktu, ktorý bol dodaný ako posledný, ak je predmetom Kúpnej zmluvy objednaný Produkt, ktorý sa dodáva oddelene
- okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, ak je predmetom Kúpnej zmluvy niekoľko druhov Produktov alebo dodanie niekoľkých častí,
- okamihom prevzatia prvého dodaného Produktu, ak je predmetom Kúpnej zmluvy Produkt, ktorý je dodávaný počas vymedzeného obdobia.
- Kupujúci berie na vedomie, že v súlade s ustanovením § 7 ods. 6 zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku nemôže okrem iného odstúpiť od Kúpnej zmluvy:
- poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
- predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
- predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
- predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
- predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
- vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
- predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softwéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
- predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale,
- poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.
- Pre dodržanie lehoty na odstúpenie od Kúpnej zmluvy musí Kupujúci odoslať akékoľvek jednoznačné vyhlásenie vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od Kúpnej zmluvy a to v stanovenej lehote podľa týchto Obchodných podmienok.
- Pre odstúpenie od Kúpnej zmluvy môže Kupujúci využiť vzorový formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy poskytovaný Predávajúcim. Odstúpenie od Kúpnej zmluvy zašle Kupujúci na emailovú alebo doručovaciu adresu Predávajúceho uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Predávajúci potvrdí kupujúcemu bezodkladne prijatie formulára.
- Kupujúci, ktorý odstúpil od Kúpnej zmluvy, je povinný vrátiť Predávajúcemu Produkt do 14 dní od odstúpenia od Kúpnej zmluvy Predávajúcemu. Kupujúci nesie náklady na vrátenie Produktu Predávajúcemu, a to aj v tom prípade, keď Produkt nemôže byť vrátený pre svoju povahu poštou.
- Ak odstúpi Kupujúci od Kúpnej zmluvy, vráti mu Predávajúci bezodkladne, najneskôr však do 14 dní od odstúpenia od Kúpnej zmluvy, všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho prijal, a to rovnakým spôsobom. Predávajúci vráti Kupujúcemu prijaté peňažné prostriedky iným spôsobom len vtedy, ak s tým kupujúci súhlasí a ak mu tým nevzniknú ďalšie náklady.
- Ak Kupujúci odstúpi od Kúpnej zmluvy, bude znášať náklady na vrátenie tovaru Predávajúcemu podľa § 10 ods. 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov, a ak odstúpi od zmluvy uzavretej na diaľku, aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty
Článok 7
Práva z vadného plnenia a reklamačný poriadok
- Predávajúci zodpovedá Kupujúcemu za to, že tovar pri prevzatí nemá vady. Táto zodpovednosť sa vzťahuje najmä na to, že tovar má vlastnosti, ktoré boli zverejnené v Internetovom obchode a tiež na to, že tovar je vhodný k použitiu, ktoré je na týchto stránkach uvedené. Zodpovednosť nesie tiež za to, že tovar vyhovuje požiadavkám relevantných právnych predpisov.
- Povinnosť z chybného plnenia Predávajúca je v rozsahu, v akom trvajú povinnosti z chybného plnenia výrobcu, teda 24 mesiacov od prevzatia.
- V prípade výskytu vady môže Kupujúci Predávajúcemu predložiť reklamáciu a požadovať:
- výmenu za nový tovar,
- opravu tovaru,
- primeranú zľavu z kúpnej ceny,
- odstúpenie od zmluvy.
- Kupujúci má právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy ak má tovar podstatnú vadu, nemôže vec riadne užívať pre opakovaný výskyt vady alebo vád po oprave alebo pri väčšom počte chýb tovaru.
- Pri uplatnení reklamácie je Kupujúci povinný Predávajúcemu oznámiť, aké právo si zvolil.
- Ak nie je oprava alebo výmena tovaru možná, na základe odstúpenia od Kúpnej zmluvy môže Kupujúci požadovať vrátenie kúpnej ceny v plnej výške.
- Ak Predávajúci preukáže, že Kupujúci pred prevzatím o chybe tovaru vedel alebo ju sám spôsobil, nie je predávajúci povinný nároku Kupujúceho vyhovieť.
- Kupujúci nemôže reklamovať zľavnený tovar z dôvodu, pre ktorý je daný tovar zľavnený.
- Predávajúci je povinný prijať doručovaciu spoločnosťou, prípadne aj v mieste podnikania. Predávajúci je povinný Kupujúcemu vydať písomné potvrdenie o tom, kedy kupujúci právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie Kupujúci požaduje, ako aj potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a čase jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutie reklamácie.
- Predávajúci alebo ním poverený pracovník rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba primeraná podľa druhu výrobku či služby potrebná k odbornému posúdeniu vady. Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodne na dlhšej lehote. Márne uplynutí tejto lehoty sa považuje za podstatné porušenie zmluvy a Kupujúci má právo od Kúpnej zmluvy odstúpiť. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje okamih, kedy dôjde prejav vôle Kupujúceho (uplatnenie práva z chybného plnenia) Predávajúcemu.
- Predávajúci písomne alebo mailom informuje Kupujúceho o výsledku reklamácie.
- Právo z chybného plnenia Kupujúcemu nenáleží, ak Kupujúci pred prevzatím veci vedel, že vec má vadu, alebo ak Kupujúci vadu sám spôsobil.
- V prípade oprávnenej reklamácie má Kupujúci právo na náhradu účelne vynaložených nákladov vzniknutých v súvislosti s uplatnením reklamácie. Toto právo môže Kupujúci u predávajúceho uplatniť v lehote do jedného mesiaca po uplynutí záručnej doby, v opačnom prípade ho súd nemusí priznať.
- Voľbu spôsobu reklamácie má kupujúci.
Článok 8
Osobné údaje
- Všetky údaje podliehajú princípu dôvernosti. Predávajúci ich neposkytuje tretím stranám, s výnimkou prípadov, kedy mu táto povinnosť vyplýva zo zákona.
- Predávajúci zbiera len tie údaje, ktoré sú nevyhnutné na uzavretie Kúpnej zmluvy a to najmä fakturačné údaje Kupujúceho. Tieto sa uchovávajú v účtovnom systéme Predávajúceho podobu, po ktorú vyžaduje archiváciu účtovných dokladov Zákon o účtovníctve a ďalšia relevantná legislatíva.
- Mailová adresa Kupujúceho je vedená v evidencii len pre účely zabezpečenia plnenia z Kúpnej zmluvy, prípadne riešenia ďalších okolností (napr. reklamácia spojená s Produktami).
- Predávajúci môže Kupujúcemu zasielať na jeho mailovú adresu aj ďalšie informácie, ktoré súvisia s podobnými Produktami a ponukou Predávajúceho, pričom Kupujúci má právo zasielanie takýchto informácií odmietnuť.
Článok 9
Alternatívne riešenie sporov
- K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom P. O. BOX 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, internetová adresa: https://www.soi.sk/sk. Platformu pre riešenie sporov on-line nachádzajúce sa na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využiť pri riešení sporov medzi Predávajúcim a Kupujúcim z Kúpnej zmluvy.
- Európske spotrebiteľské centrum Slovenská republika, so sídlom Mlynské nivy 44/A 827 15, Bratislava 212 Slovenská republika, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.sk je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 zo 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov on-line a dopĺňa nariadenie (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22 / ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line).
- Predávajúci je oprávnený na predaj Produktov na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Slovenská obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dohľad nad dodržiavaním zákona o ochrane spotrebiteľa a zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku .
Článok 10
Záverečné ustanovenia
- Táto zmluva je uzatvorená na dobu určitú a to na obdobie, počas ktorého by mohlo Predávajúcemu alebo Kupujúcemu plynúť z jej ustanovení plnenie.
- Všetky dohody medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadi právnym poriadkom Slovenskej republiky.
- Všetky práva k webovým stránkam Predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu, Patrí predávajúcemu a ich použitie je možné len so súhlasom Predávajúceho.
- Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahov tretích osôb do Internetového obchodu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením. Kupujúci nesmie pri využívaní internetového obchodu používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene užiť programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace internetový obchod a užívať internetový obchod alebo jeho časti či softwérové vybavenie takým spôsobom, ktorý by bol v rozpore s jeho určením alebo účelom.
- Kúpna zmluva vrátane Obchodných podmienok je archivovaná Predávajúcim v elektronickej podobe a nie je verejne prístupná.
- Znenie Obchodných podmienok môže Predávajúci meniť či doplňovať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vznikajúce po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia Obchodných podmienok.
Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosti dňom 1.8.2020
Všeobecné obchodné podmienky (vrátane Formulára na odstúpenie od zmluvy) v PDF si môžete stiahnuť TU.