3 dôvody prečo si vybrať Freelo do neziskovky/sociálneho podniku

by Peter Kulifaj

Začnem trochu inak, než by ste možno očakávali: Freelo nie je najlepšia aplikácia na riadenie projektov a kooperáciu tímov nad úlohami, ktorú by ste na trhu našli. Pri porovnaní s priamou konkurenciou ako je Trello, Jira, Teamwork, Basecamp a mnohými ďalšími je to stále súboj Dávida s Goliášom. Skutoční fanúšikovia obdobných nástrojov nájdu X dôvodov, prečo nie je Freelo papierovým favoritom. Zavše spomeniem integrácie s aplikáciami 3. strán, kde sa Freelo na také Trello fakt nechytá.

ALE: Výsledok biblického príbehu poznáte. Aj v tom našom je niečo, čo robí Frello jedinečným a môže byť skvelým argumentom pre jeho využívanie a poraziť veľkých hráčov. Ešte väčšmi to platí, ak ide o neziskové organizácie či sociálne podniky.

ZÁSAH ČÍSLO 1: OBCHODNÝ MODEL = CENA

UPDATE: 1.12.2021 došlo k výraznému zvýšeniu cien. Za tarif team je suma cca 85 €/mesiac, teda ročná platba sa pohybuje na úrovni cca 1 000 €. To už je na menšiu NGO celkom dosť…

Keď poviem, že za projektový software platíme v Mládeži ulice cca 50 €/mesiac (teda niečo cez 500 €/rok – ide o tarifu TEAM), stretol som sa u kolegov z neziskoviek s pohľadom hovoriacim “celkom dosť”. Väčšinou sa zdá cena vysoká tým ľuďom, ktorí nič podobne nikdy nevyužívali, neplatia si Google Workspace či iný software. U tých ostatných stačí dodať “bez ohľadu na počet užívateľov” a hneď to naberá iné rozmery. Podobný obchodný model má Basecamp, kde zaplatíte taktiež bez ohľadu na počet užívateľov cca 100 €/mesiac. Pri Trello je to cca 10 €/užívateľ/mesiac, Jira okolo 7 €/mesiac/užívateľ. Aby som to skrátil – aplikácie založené na platbách za užívateľa sa dorovnajú cenu za Freelo pri 5-6 užívateľoch.

Pokiaľ teda pracujete s väčším mnostvom pracovníkov/dobrovoľníkov, ktorí môžu participovať na úlohách organizácie hoc len v drobných podobách (čo je v NGO úplne bežné), odpadá Vám rozhodovanie za koho platiť a koho “hodiť cez palubu”. A to je obrovská výhoda.

ZÁSAH ČÍSLO 2: RASTIETE SO SYSTÉMOM

Keď som začínal s Freelom ja (a nie je to tak dávno), nebolo možné k úlohám pridávať podúlohy. Dalo by sa povedať WTF – na čo je soft na prácu s úlohami, ktorý nezvládne subtasky. Naštastie som sa preklikal k ich Roadmap (aké sú plány vývoja) a zistil, že táto funkcia je na obzore. Tak som si počkal. Medzi tým som sa naučil s Freelom celkom dobre pracovať. Každý upgrade, ktorý medzičasom prišiel mi

  • a) spravil veľkú radosť, pretože vylepšenia boli zatiaľ vždy k mojej užívateľskej spokojnosti a zjednodušili mi prácu
  • b) jednoducho a rýchlo som si naň zvykol -> ľahko sa integrujú novinky, keď základ poznáte

Nalodenie tímu ju jedna z najväčších výziev, v neziskovke možno ešte o čosi náročnejšia ako vo firmách. Nemáme podnikové systémy a viac sa sústredíme na obsah ako na procesy. Jednoduchosť v porovnaní s konkurenciou je za mňa v tomto smere výhodou. Ľudia v tíme sa s ním skamarátia skôr ako s takou Asanou, ktorá je komplexnejšia/zložitejšia. Zároveň je tu však perspektíva toho, že Freelo sa bude funkcionalitami postupne približovať veľkým hráčom. Pokiaľ Váš team bude tieto zmeny zažívať evolučne, bude to o to jednoduchšie. Je to tak trochu aj argument, prečo sa nalodiť skôr než neskôr. O pár rokov táto výhoda už nemusí byť v platnosti 🙂

ZÁSAH ČÍSLO 3: STÁLE IDE O LOKÁLNY PRODUKT

Tým, že je Freelo tvorený v Českej republike, reálie zákazníkov sú v mnohom podobné nám v SR. Neziskové organizácie majú špecifické potreby oproti podnikateľským subjektom. Predpokladám však, že Freelo partia má záujem zamerať sa aj na tento segment trhu a ak budú produkt prispôsobovať CZ neziskovkám, je to + aj pre nás. Tvorcovia majú zároveň ešte kapacity počúvať spätné väzby od zákazníkov a tak môžete posielať námety na nové funkcie alebo o podnetoch iných hlasovať. Prípadne sa Vaša potreba dostane “tam hore” cez zákaznícku podporu celkom jednoducho. Angličtina v rozhraní nie je už asi pre väčšinu ľudí problém, avšak slovenská lokalizácia tiež poteší.

POSLEDNÁ NÁMIETKA

Na záver si dovlím ešte jednu námietku, ktorá mi ide hlavou a občas zaznieva. Freelo je úzkoprofilové a okrem práce s úlohami a reportovania/časovača, neponúka nič viac. Môžete ho napojiť na fakturačný software alebo nejaké to CRM-ko, ale za každú ďalšiu aplikáciu platíte zvlášť. A to môže celý ekosystém značne predražiť. Najmä ak aplikácie tretích strán majú poplatky viazané na užívateľa. Myslím, že toto pochopila aj novovznikajúca lokálna konkurencia a snaží sa prísť s riešeniami typu ALL IN ONE. Pokiaľ by tieto konkurečné systémy boli funkciami porovnateľné a zároveň pracovali taktiež s cenou neviazanou na užívateľa, ale inú metriku – bude to súboj dvoch Dávidov (alebo Goliášov). Sám som zvedavý, do akej miery si vo Freelo povedia “robíme jednu vec a tú perfektne” a kedy sa ukáže, že užívateľ nechce preklikávať medzi X aplikáciami – chce to mať pekne pokope. Nateraz si myslím, že Freelo má pred touto konkurenciou slušný náskok pokiaľ ide o funkcie, podporu a všetko ostatné okolo. Preto by som do vznikajúcich “všetkoschopných” riešení aktuálne nešiel.

ÚVOD NA ZÁVER

Zhrnuté a podčiarknuté, Freelo je pre Vás vhodný najmä v situácii, keď v organizácii doposiaľ žiadny systém na prácu s úlohami nepoužívate. Prípadne pracujete v zdieľanom Google sheete – kvalitatívny posun isto pocítite. Ak už máte zabehnutý iný soft a ľudia v tíme sú s nim OK, nič nemente. Prečo aj? 🙂

V prípade, že by ste potrebovali podrobnejšie info o tom, ako Freelo (alebo aj iný systém) používať či úspešne zaviesť v organizácii, pokojne mi napíšte.

P.S: Freelo pracuje pekne aj so šablónami. Príklad jednej z nich pre MVO je tu:

You may also like

Leave a Comment

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Prezeraním týchto stránok súhlasíte s využívaním cookies. OK